
ENGLISH
Someone stopped to ask me how I feel.
It wasn’t a courtesy “how are you?”.
It’s been a while since someone cared about it, and also I.
It’s something I haven’t thought about in a long time. A waver that I put at the door, it’s a current of wind that trembles the leaf barely attached to the branch and that would be fatal to it. So I put a glass bell to repair that lymphatic bond that casually pretends the naturalness of the union between trunk and stem.
But when the bowl happens to crack slightly, it is like a gash on a fabric, a Fontana that opens the underlying structure. A light in pitch darkness. A naked body. The bone that I touch with my thoughts. I always stop a moment before.
To that question I could answer that I’m fine because it’s what I want and what I show; or that I’m in pieces because that’s what I see when through some moments lowering of defenses – the Fontana, the light in the dark, the body, the bone – whether it’s for the words of a song or loneliness or a memory. The moments when I see what’s underneath.
People don’t realize how good it’s to hear these questions and talk about them. Sometimes.
Live the present trying not to think about the loss of Mum, Daddy’s illness, the journey to be undertaken in a distant country for bureaucratic reasons, cards, distant relatives, the different language, the banks, the life.
Live the present trying not to live it, with the mind always engaged in something else, on something else. I laugh every day pretending nothingness.
I wait for it to end.
We aren’t here to live happily. We are here to learn. And we only learn by falling and crying.
When we took these pictures, exactly one month had passed.
And I was looking for any ray of sunshine to have a reason to smile. And still today. Any ray of sunshine, even with the rain.
xx Dasynka
ITALIANO

Qualcuno si è fermato a chiedermi come mi senta.
Non era un “come stai?” di cortesia.
Era un po’ che qualcuno non se ne interessava, e di rimando io.
È una cosa a cui non penso da un sacco di tempo. Un vacillamento che ho messo alla porta, è una corrente di vento che trema la foglia a stento attaccata al ramo e che le sarebbe fatale. Quindi ho messo una campana di vetro a riparare quel legame linfatico che finge con noncuranza la naturalezza dell’unione fra tronco e stelo.
Ma quando capita che la boccia incrini leggermente, è come uno squarcio su un tessuto, un Fontana che dischiude la struttura sottostante. Una luce nel buio pesto. Un corpo nudo. L’osso a cui non arrivo col pensiero. Mi fermo sempre un attimo prima.
Alla domanda potrei rispondere che sto bene perché è quello che voglio e che mostro; oppure che sono a pezzi perché è quello che intravedo quando attraverso alcuni momenti di abbassamento delle difese – il Fontana, la luce nel buio, il corpo, l’osso – che sia per le parole di una canzone o la solitudine o un ricordo. I momenti in cui vedo quello che c’è sotto.
Le persone non si rendono conto di quanto faccia bene sentire queste domande e parlarne. A volte.
Vivere il presente cercando di non pensare alla perdita di Mamma, alla malattia di Papà, al viaggio da dover intraprendere in un paese lontano per motivi burocratici, alle carte, ai parenti lontani, la lingua diversa, le banche, la vita.
Vivere il presente cercando di non viverlo, con la mente sempre impegnata in altro, su altro. Rido fingendo il nulla quotidiano.
Aspetto finisca.
Non siamo qui per vivere felici. Siamo qui per imparare. E si impara solo cadendo e piangendo.
Quando abbiamo scattato queste foto, era passato un mese esatto.
E io cercavo qualsiasi raggio di sole per avere una motivazione per sorridere. E tutt’ora. Qualsiasi raggio di sole, anche con la pioggia.
xx Dasynka
Photography by me and Carmela.vix, www.carmelavicedomini.it
38 commenti
Che bel post, ho adorato soprattutto la mantella
Grazie! xx
Che parole toccanti….mi piace molto come scrivi, credo che il linguaggio che usi, ermetico e poetico, rispecchi la tua personalità….mi ci rivedo parecchio….anch’io spesso voglio mostrarmi in un modo, forte come una roccia, anche se poi la roccia va in frantumi quando tocchi certi tasti dolenti….Credo che l’egoismo e il menefreghismo siano problemi della nostra società, lo vedo quotidianamente, il “far finta di non vedere” o il chiedere “come stai, va tutto bene?” ma non per un reale interesse, bensì per dare buona impressione o sentirsi apposto con la coscienza….potrei scrivere per ore di questo eheheh….per ora ti mando un augurio di Buona Pasqua e un abbraccio da Barcellona =)
Sophia
http://www.sophiasfashiondiary.com
Ti ringrazio profondamente per le tue parole, per esserti fermata a leggere, per il tuo animo simile al mio. Grazie perchè sono sempre meno le persone come te, che hanno un cuore di sentimenti e non si piangono addosso❤️ Buona Pasqua anche a te 🙂 xx
Qué bonitas fotos, me gusta mucho la capa que llevas. Un beso
Asesora de Imagen & Personal Shopper http://elsecretodemistercloset.com
Thanks! xx
That was such a deep and thought-provoking post. I loved how you styled the poncho, you look so chic! Sending you lots of love!
Jenny // Geeky Posh
Thank you so much❤️ xx
I’m so sorry you’re having a hard time! I hope you feel better soon. Your outfit is gorgeous and that cape is the cutest thing I’ve seen.
Dora
http://www.adropofindigo.com/
Thank you so so much for reanding❤️ xx
I always love to hear the real answer behind “how are you”, not just as a greeting but as a true question to understand where the person’s at. Thank you for sharing your troubles, I think it’s really important to not just show the highlights or great parts of your life because others are struggling out there and will find so much inspiration in your stories. I wish you all the best and just wanted to say you look fab & love your heels!
Characters & Carry-ons
I always wanna that Dasynka was my thougths’ diary. Thank you for your reading and your words, they means world for me❤️ xx
Quei sandali mi piacciono tantissimo! Poi ti stanno proprio bene♥️
Grazie! xx
Lovely post! The poncho looks lovely on you.
Gemma x
http://www.jacquardflower.uk
Thank you! xx
We need time to heal, there is nothing wrong in taking the time. And there is nothing wrong in sometimes pretending we are alright. Not every person had the right to know how we truly feel.
Linda, Libra, Loca: Beauty, Baby and Backpacking
You are so damn true. Thank you so so much for your understanding ❤ xx
Sei troppo giovane per soffrire, sei troppo bella per non sorridere
domani è un altro giorno
https://www.theitalianglam.com/
Verissimo, domani è un altro giorno ❤ xx
Beautiful photos, I love your pastel outfit. I’m so sorry for your losses, hope you’re feeling better x
Thank you so much for your words❤ xx
I love your post girl, your outfit looks nice especially the cape. And the food photos are cute add-ons that make anyone smile. You look very pretty! I hope you are feeling a lot better this time.
http://www.busyandfab.com
I approciate your words❤ thank you so much, xx
This was such a lovely post. I really love your style and photos are gorgeous 🙂
http://www.bauchlefashion.com
http://brandobeauty.uk/stripes-attitude-spring/
Thank you so! xx
I really enjoyed this post lovely, the H and M heels are stunning and so are you! Very stylish x
Lots of love,
Marina Rosie xx
http://marinawriteslife.blogspot.fr/
Thank you so much 🙂 xx
Sono tanti cambiamenti da vivere tutto insieme, forse troppi. Non è facile ma trasmetti molta forza e credo che riuscirai a fare tutto al meglio. Circondati di persone piene di energia positiva, questo potrà esserti utile
Ti ringrazio di cuore❤ xx
Mi piace tutto il tuo look! complimenti!
Grazie! xx
Certo, si cade ma poi ci si rialza più forti di prima
Cristina
http://www.cristinasalzano.it
Sempre ❤ xx
Gorgeous.. you look so cosy! Well done with all the amazing work on your blog by the way, I love finding new blogs like yours to read! x
adelelydia.blogspot.com
So happy to read that ❤ xx
That was so deep and beautiful! You look gorgeous too, that sweater and the light tones are very pretty!
Francesca
http://www.vintagelillies.com
Thank you so! xx